DietCare darmowe Porady

Indywidualne żywienie dla zdrowia organizmu

rawpixel-780498-unspelash.jpg

Dobre odżywianie to jeden z kluczy do zdrowego życia. Możesz poprawić swoje zdrowie, utrzymując zbilansowaną dietę. Powinieneś jeść pokarmy zawierające witaminy i minerały. Obejmuje to owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, nabiał i źródło białka.

Zadaj sobie następujące pytania. Jeśli na którekolwiek z nich odpowiesz twierdząco, porozmawiaj ze swoim lekarzem o swoim zdrowiu. Być może będziesz musiał poprawić swoje nawyki żywieniowe, aby uzyskać lepsze odżywianie:

Czy masz problem zdrowotny lub czynnik ryzyka, taki jak wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca lub wysoki poziom cholesterolu?
Czy Twój lekarz powiedział Ci, że możesz poprawić swój stan dzięki lepszemu odżywianiu?
Czy w Twojej rodzinie występuje cukrzyca, nowotwór, choroby serca lub osteoporoza?
Czy masz nadwagę?
Czy masz pytania dotyczące tego, jakie pokarmy powinieneś jeść lub czy powinieneś brać witaminy?
Jesz dużo przetworzonych i fast foodów?
Czy uważasz, że skorzystasz z wizyty u zarejestrowanego dietetyka lub kogoś, kto specjalizuje się w doradztwie żywieniowym?

 

Droga do poprawy zdrowia

Zmiana nawyków żywieniowych może być trudna. Pomaga skupić się na małych zmianach. Wprowadzanie zmian w diecie może być również korzystne, jeśli cierpisz na choroby, które mogą nasilać się w wyniku spożywania lub picia. Objawy chorób takich jak choroba nerek, nietolerancja laktozy i celiakia mogą odnieść korzyści ze zmiany diety. Poniżej znajdują się sugestie dotyczące poprawy stanu zdrowia. Pamiętaj, aby pozostać w kontakcie z lekarzem, aby wiedział, jak sobie radzisz.

  • Znajdź mocne i słabe strony swojej obecnej diety. Czy codziennie jesz 4-5 filiżanek owoców i warzyw? Czy masz wystarczającą ilość wapnia? Czy jesz produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik? Jeśli tak, jesteś na dobrej drodze! Tak trzymaj. Jeśli nie, dodaj więcej tych produktów do swojej codziennej diety.
  • Śledź przyjmowane posiłki, zapisując, co jesz i pijesz każdego dnia. Ten zapis pomoże ci ocenić twoją dietę. Zobaczysz, czy musisz jeść mniej lub więcej z niektórych grup żywności.
  • Pomyśl o poproszeniu o pomoc dietetyka. On lub ona może pomóc w przestrzeganiu specjalnej diety, zwłaszcza jeśli masz problemy zdrowotne.
  • Prawie każdy może skorzystać na redukcji niezdrowego tłuszczu. Jeśli obecnie jesz dużo tłuszczu, postaraj się ograniczyć i zmienić swoje nawyki.

Niezdrowe tłuszcze to między innymi: ciemne mięso z kurczaka; skóra drobiowa; tłuste kawałki wieprzowiny, wołowiny i jagnięciny; oraz wysokotłuszczowe produkty mleczne (mleko pełne, masło, sery). Sposoby na ograniczenie niezdrowych tłuszczów obejmują:

  • Piecz, grilluj lub smaż mięso zamiast smażyć. Usuń skórę przed gotowaniem kurczaka lub indyka. Jedz ryby przynajmniej raz w tygodniu.
  • Zmniejsz nadmiar tłuszczu. Obejmuje to masło na chlebie, śmietanę na pieczonych ziemniakach i sosy do sałatek. Używaj niskotłuszczowych lub beztłuszczowych wersji tych produktów.
  • Jedz dużo owoców i warzyw do posiłków i jako przekąski.
  • Przeczytaj etykiety żywieniowe na produktach spożywczych, zanim je kupisz. Jeśli potrzebujesz pomocy z etykietami, zapytaj swojego lekarza lub dietetyka.
  • Kiedy jesz poza domem, pamiętaj o ukrytych tłuszczach i większych porcjach.
  • Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia jest ważne dla dobrego zdrowia. Pij napoje zero lub niskokaloryczne, takie jak woda lub herbata. Słodzone napoje dodają do diety dużo cukru i kalorii. Obejmuje to soki owocowe, napoje gazowane, napoje sportowe i energetyczne, słodzone lub smakowe mleko oraz słodzoną mrożoną herbatę.

Rzeczy do rozważenia

Zbilansowane odżywianie i regularne ćwiczenia są dobre dla Twojego zdrowia. Te nawyki mogą pomóc Ci schudnąć lub utrzymać wagę. Staraj się wyznaczać realistyczne cele. Mogą wprowadzać niektóre z drobnych zmian w diecie wymienione powyżej lub codziennie chodzić.

Lekarze i dietetycy sugerują, aby zdrowe nawyki żywieniowe stały się częścią codziennego życia, zamiast stosować modne diety. Wskazówki żywieniowe i diety z różnych źródeł mogą wprowadzać w błąd. Pamiętaj o poniższych wskazówkach i zawsze najpierw skonsultuj się z lekarzem.

  • Modne diety nie są odpowiedzią. Modne lub krótkoterminowe diety mogą obiecać, że pomogą Ci szybko schudnąć. Jednak trudno za nimi nadążyć i mogą być niezdrowe.
  • Dobre odżywianie nie jest w pigułce. Zamiast tego spróbuj jeść różnorodne potrawy. Twoje ciało najbardziej czerpie korzyści ze zdrowej, pełnej żywności. Przyjmuj tylko witaminy przepisane przez lekarza.
  • Programy lub produkty dietetyczne mogą mylić Cię z ich twierdzeniami. Większość ludzi w tych reklamach otrzymuje zapłatę za ich rekomendacje. Nie mówią o skutkach ubocznych, problemach czy odzyskanej wadze.

Dołącz do grupy zdrowych i szczęśliwych ludzi

Skontaktuj się po indywidualnie dopasowaną dietę wraz pysznymi przepisami.