Sposoby na rozgrzanie organizmu, czyli rozgrzej się w zimę!

JAK ROZGRZAĆ SIĘ OD ŚRODKA?

POBUDKA O 6.00! Za oknem tak ciemno i zimno… Czy Wy też zdecydowanie wolelibyście poleżeć opatuleni cieplutką kołdrą? Czy też dostajecie gęsiej skórki, kiedy myślicie o tym przeszywającym mrozie, na który musicie wyjść z samego rana? Zakładam, że większość z Was odpowiedziała „tak”.

Tak więc szybciutko Dietetyk biegnie Wam z pomocą 🙂 Kochani na szczęście możemy troszkę wspomóc naszą termoregulację tym, co trafia do naszego żołądka.

Po pierwsze zjedz śniadanie, najlepiej w wersji – na ciepło. Idealnym pomysłem będzie jaglanka bądź owsianka. Pomijając pierwszy posiłek, zmuszasz organizm do pracy ponad jego siły. Nie dostarczasz energii, a więc nie zdziw się, jeśli zmarzniesz pomimo grubego płaszcza, czapki i rękawiczek.

Zimą w Twojej kuchni nie może zabraknąć rozgrzewających i poprawiających krążenie przypraw. Jest ich trochę, ale obowiązkowo zainwestuj w imbir, cynamon, goździki, kardamon, kurkumę i chili. Przed wyjściem z domu możesz wypić szklankę ciepłej wody z cytryną i kilkoma plastrami imbiru.

Postaw na warzywne zupy krem z dodatkiem rozgrzewających przypraw! Sprawdzą się zarówno na obiad, jak i na kolację. Pamiętaj, że warto dodać do nich cebulę i czosnek – one również pobudzą metabolizm oraz wspomogą obniżoną zimą odporność.

A co z tłuszczem? Zimą wiele osób  zaczyna jeść zdecydowanie bardziej tłusto. Jesteśmy jak najbardziej na tak, ale wybierajcie tłuszcze roślinne. Olej rzepakowy lub olej lniany, to będzie idealny dodatek do zupy, sałatek czy kaszy jaglanej. Oleje zwiększają dostępność wielu składników odżywczych, w tym witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.  Dodatek 1 łyżeczki stołowej do mającej nas rozgrzać potrawy sprawi, że nasycimy się na dłużej.

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu! Na rozgrzanie idealnie sprawdzi się wspomniana już ciepła woda z dodatkiem cytryny lub pomarańczy i imbiru. Nie zapominajcie o tzw. herbatach owocowych. Szukajcie tych malinowych oraz z dodatkiem czarnego bzu. Żeby taki napar był dla nas wartościowy, musi być przygotowany z prawdziwego suszu owocowego. Herbaty ekspresowe oraz rozpuszczalne powinny wylądować w koszu.

JEDZ REGULARNIE! Dzięki temu nasz organizm zdecydowanie lepiej poradzi sobie z procesem termoregulacji, a co za tym idzie tak łatwo nie zmarzniesz 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *