Pod lupą: SELER NACIOWY

Prawdziwą sławę zdobywa teraz seler naciowy. Jego charakterystyczny, lekko ostry smak jest niezastąpiony jako dodatek do sałatek, zup czy koktajli. I właśnie ta ostatnia propozycja podania selera naciowego przeżywa apogeum swojej świetności – i całe szczęście!

Skupmy się jednak na właściwościach prozdrowotnych selera naciowego. Stanowi on świetne źródło witaminy C i E oraz niektórych witamin z grupy B (w tym kwasu foliowego). Obfituje także w żelazo, magnez, potas i wapń. Dodatkowo zawiera on całą gamę olejków eterycznych, flawonoidów i glikozydów. Czyli po prostu: nasz cudowny, polski seler będzie korzystnie działał na układ sercowo-naczyniowy, układ immunologiczny (bakteriobójczo), skórę (oczyszczanie i nawilżanie) i włosy oraz będzie zwiększał procesy przemiany materii (odchudzająco!) czy likwidował obrzęki (moczopędnie). Studenci w trakcie sesji powinni podgryzać seler naciowy ze względu na jego udowodnione korzystne działanie na układ nerwowy i redukcję stresu. Bez obaw koktajle z selerem naciowym mogą pić także osoby z dną moczanową, reumatoidalnym zapaleniem stawów (RZS) czy z innymi problemami stawowymi. Ciekawostką jest to, iż może zapach selera trochę odstrasza, ale mówi się jednak, że jest jednym z najbardziej skutecznych naturalnych… afrodyzjaków.

To genialne warzywo będzie dostarczało także sporą ilość błonnika (1,8 g w 100 g produktu). Dla Pań odchudzających istotną informacją będzie, iż 100 g selera naciowego dostarcza… całe 13 kilokalorii. Dla porównania kostka czekolady, która waży 6 g dostarcza… 32 kilokalorie. To chyba nie wymaga komentarza 😉

A przepis na cudowny i aromatyczny koktajl z selerem naciowym:

Składniki:

  • 1/2 jabłka,
  • 5-6 łodyg selera naciowego,
  • sok z 1 cytryny,
  • 1-2 ogórki zielone,
  • woda mineralna do uzyskania odpowiedniej konsystencji;

Przygotowanie: Wszystkie składniki zblendować :).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *