Jak nie przytyć w Święta?

Jak nie przytyć w Święta?

To odwieczne pytanie, które zadajemy sobie w grudniu. Pojawia się ono zarówno u osób będących na diecie redukcyjnej, jak i u tych nie do końca dbających o linię. Kto z nas bowiem chciałby powitać Nowy Rok w większym rozmiarze ? Większość odpowie –  NIKT!

Ale zaraz, zaraz… Jak to zrobić? Mam zrezygnować z tych wszystkich pyszności? Przecież Święta są raz w roku. Ratunku! Jeść czy nie jeść, jeść czy nie jeść? Oto jest pytanie. Czy istnieje jakiś złoty środek? Czy to możliwe, żeby jeść i nie przytyć? Dietetyk mówi: TAK!

  1. Unikaj Wigilijnej głodówki. Stosując metodę „zjem mniej w pierwszej połowie dnia, żeby móc zjeść więcej podczas uczty”, tylko pogorszysz sytuację. Twój wygłodniały organizm wręcz rzuci się na jedzenie. W rezultacie zjesz 3 razy więcej, a Twój układ pokarmowy będzie bardzo obciążony.
  2. Zjedz pełnowartościowe śniadanie składające się z węglowodanów złożonych, białka i odrobiny tłuszczu. Dzięki pożywnemu śniadaniu, dostarczysz energii na początek dnia i tym sposobem zapobiegniesz podjadaniu i pochłanianiu większych ilości w godzinach wieczornych.
  3. Zamiast słodkich napojów gazowanych i soków z dodatkiem cukru, na Wigilijnym stole postaw wodę oraz kompot własnej roboty. Wybierając do posiłku wodę unikniesz dodatkowych kilkuset kalorii. 1 szklanka napoju gazowanego to około 150 kcal… a zapewne na jednej by się nie skończyło.
  4. Wybieraj świadomie i mądrze! Pomyśl, które ze świątecznych potraw lubisz najbardziej i nie jesteś w stanie ich sobie odmówić. A teraz uwaga… Możesz je zjeść! Wybierz te, które faktycznie pojawiają się na stole tylko w Święta. Pieczywo i ziemniaki masz na co dzień, więc bez większych wyrzeczeń możesz z nich zrezygnować.
  5. Przechytrz swój organizm. Około 10 – 20 minut przed świątecznym obiadem wypij szklankę wody. To zapełni Twój żołądek i sprawi, że zjesz mniej.
  6. Postaraj się nakładać potrawy na mniejszy talerz, który szybciej się zapełnia. Do mózgu trafi informacja, że talerz jest wypełniony po brzegi. Zobaczysz, że stosując tą metodę, także zjesz mniej. Często „jemy oczami” i na talerze nakłady zdecydowanie więcej, niż jesteśmy w stanie zjeść. A skoro już leży to przecież nie wypada, żeby się zmarnowało :).
  7. Delektuj się jedzeniem, nie śpiesz się i biesiaduj. Ciesz się czasem wspólnie spędzonym z rodziną. W świecie, gdzie każdy pędzi i nie ma czasu na nic (zwłaszcza na jedzenie) potrzebujemy czasem zwolnić. Święta to idealny moment, żeby to zrobić.

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *