Energetyczny koktajl bananowo-śliwkowy

Śniadanie można zacząć tradycyjnie – od jajek, kanapek lub owsianki, a można też czasami zrobić małe odstępstwo i nasycić się wspaniałym koktajlem.

Pamiętajcie jednak, że 302 kcal to naprawdę mało – zawsze możecie zwiększyć kaloryczność posiłku przez dodanie większej ilości maku lub dodatkowego banana. Może ten posiłek też stanowić jedynie przekąskę – drugie śniadanie lub podwieczorek, wtedy nie musicie kombinować z dodatkami.

Koktajl bananowo-śliwkowy z makiem – składniki na 2 porcje:

  • kefir – 500 ml,
  • banan – 1 duży,
  • suszone śliwki – 6 sztuk,
  • płatki owsiane – 2 czubate łyżki,
  • mak – 1 łyżeczka;

Przygotowanie:

Śliwki suszone pokroić na drobne kawałki. Banana obrać, następnie wszystkie składniki zblendować na gładką masę. Koktajl najlepiej jest odstawić do lodówki na min. 10 minut, aby płatki owsiane namiękły.

Wartość odżywcza 1 porcji:

Energia (kcal) 302 kcal
Białko 12 g
Tłuszcz 6,5 g
Węglowodany ogółem 47  g
Błonnik pokarmowy 4,5 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *