Omlet z mozzarellą, rukolą i pomidorem

Dzisiaj na szybko – jaja, trochę mozzarelli, rukoli, pomidora, oliwy z oliwek i mamy pyszne i zdrowe śniadanie dla każdego jajoluba.

Jeśli chcecie wersję dla dzieci lub wersję BLW – to proponuję zrezygnować z rukoli (chyba że Wasze dzieciaki lubią ;)) i oczywiście omlet nie powinien zawierać soli. U nas rukola to “be” warzywo, więc zawsze Młodemu nie wykładam do jego porcji :). Reszta znika w szybkim tempie 🙂

A jeśli ktoś ma ochotę na inne omletowe propozycje, to zapraszam tu:

  1. Omlet z cukinią, pomidorem i natką z pietruszki (również dla dzieci BLW).
  2. Omlet ze szpinakiem i papryką (również dla dzieci BLW).
  3. Zielony omlet z suszonymi pomidorami (również dla dzieci BLW).

Omlet z mozzarellą, rukolą i pomidorem – składniki na 1 porcję:

  • 2 jajka od szczęśliwych kurek,
  • 2 łyżki mleka 1,5-2% zawartości tłuszczu
  • 3 plastry mozzarelli w kulce,
  • 1 pomidor,
  • kilka listków rukoli,
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek,
  • sól (opcjonalnie), pieprz do smaku;

Przygotowanie:

Jajka wbić do miseczki, rozbić i rozmieszać widelcem, dodać mleko, a następnie całość wymieszać. Doprawić do smaku (bez soli dla dzieci). Mocno rozgrzać patelnię teflonową (bez dodatku tłuszczu), wylać jajka i smażyć, aż brzegi omletu się zetną. Przewrócić na moment na drugą stronę. Pomidora pokroić w plastry. Omlet wyłożyć na talerz, na jednej połówce położyć: rukolę, mozzarellę i pomidora, a następnie drugą połówkę zagiąć. Skropić oliwą z oliwek. Resztę pomidora ułożyć na talerzu. Podawać z pieczywem.

 

Wartość odżywcza 1 porcji:

Energia (kcal) 354 kcal
Białko 27 g
Tłuszcz 23,7 g
Węglowodany ogółem 7,3 g
Błonnik pokarmowy 2 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *