Kasza bulgur z duszonym jabłkiem i suszonymi śliwkami

Czy wiesz, że kasza bulgur doskonale smakuje na słodko? I śmiem twierdzić, że jest nawet lepsza niż królowa kasz – czyli jaglana! 🙂

Ma delikatny smak, fajną strukturę i pasuje praktycznie z każdymi dodatkami. Więc zachęcam Was – owsiankożercy i jaglankożercy do stania się też bulgurożercami. Ja już wsiąkłam w temat i bulgur był u mnie w tym tygodniu już 2 raz. Naprawdę polecam!

Dziś wersja z duszonym jabłkiem, syropem daktylowym i suszoną śliwką. Ale na pewno będą kolejne wersje, szczególnie że pełnia sezonu na świeże owoce tuż tuż!:)

Kasza bulgur z duszonym jabłkiem i suszonymi śliwkami – przepis na 1 porcję

  • kasza bulgur sucha – 50 g (ok. 4 łyżek),
  • jabłko – 1 duże – ok. 200 g,
  • suszone śliwki  – 3 sztuki – ok. 20 g,
  • syrop daktylowy/ klonowy – 1 pełna łyżeczka,
  • jogurt naturalny – 3 łyżki – ok. 60 g,
  • cynamon – szczypta do smaku;

Przygotowanie:

  1. Kaszę bulgur ugotować zgodnie z przepisem.
  2. Jabłko obrać i pokroić w grubą kostkę, śliwki też pokroić w kostkę 🙂
  3. Udusić owoce razem z syropem (najlepiej daktylowym).
  4. Na koniec dodać do owoców kaszę i chwilę wszystko razem poddusić.
  5. Podawać z jogurtem i szczyptą cynamonu.
  6. Delektować się pysznym i ZDROWYM śniadankiem!:)

Wartości odżywcze (1 porcji):

Energia (kcal) 380 kcal
Białko 11 g
Tłuszcz 2,6 g
Węglowodany ogółem 68,7 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *