Sałatka z quinoa i warzywami (brokułem, marchewką i cukinią)

O właściwościach komosy ryżowej pisałyśmy już nieraz (np. tu), a że jest doskonałym i uniwersalnym produktem, można ją wykorzystywać w kuchni jak dodatek na słodko lub na słono. I tak oto dzisiaj w tej drugiej wersji – z warzywami, w sam raz na lunch do pracy, na uczelnię lub do szkoły. Prosta w przygotowaniu i niezwykle sycąca – bo przecież komosa ryżowa ma niski indeks glikemiczny. Więc do dzieła!

Sałatka z quinoa i warzywami (brokułem, marchewką i cukinią) – przepis na 4 porcje:

  • quinoa (komosa ryżowa) – 0,5 szklanki,
  • brokuł – 1 mała sztuka – ok. 350 g,
  • cukinia – 1/2 sztuki – ok. 120 g,
  • marchew – 1 sztuki – ok. 50 g,
  • cebula – 1 sztuka – 120 g,
  • czosnek – 2 ząbki,
  • natka pietruszki – posiekana – 3 łyżki,
  • olej – 1 łyżka;

Sposób przygotowania:

  1. Komosę ryżową (quinoa) ugotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
  2. Brokuła pokrój na małe różyczki i też ugotuj w wodzie albo na parze.
  3. Cebulę pokrój w kostkę, a cukinię, marchew i czosnek w plasterki. Podsmaż wszystkie składniki na patelni aż będą miękkie.
  4. Wymieszaj wszystkie składniki w misce, na koniec dopraw solą i pieprzem.

 

Wartość odżywcza 1 porcji:

Energia (kcal) 160 kcal
Białko 6,8 g
Tłuszcz 4,4 g
Węglowodany ogółem 21 g
Błonnik pokarmowy 2 g

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *