Koktajl wiśniowy ze szpinakiem

Koktajl wiśniowy ze szpinakiem

Koktajle owocowe i warzywne to świetne źródło skumulowanych w jednym posiłku składników odżywczych.  To też doskonały sposób na szybką i wartościową przekąskę czy uzupełnienia np. śniadania.

Warto przygotowywać koktajle na bazie rożnych owoców, najlepiej za każdym razem z innych, łączyć je z warzywami czy innymi produktami np. superfoods. Wtedy mamy pewność, że nasza dieta będzie urozmaicona – a o to właśnie chodzi w zdrowym odżywianiu! Żeby w diecie nie było monotonii, żeby korzystać z produktów sezonowych oraz żeby jeść świadomie. Nawet jeśli zdarzają się nam wpadki żywieniowe – pizza z podwójnym serem czy kebab bez warzyw, to nie dzieje się nic złego, jeśli tylko jemy ten kebab raz na jakiś czas. Bo jeśli lubimy, to czemu nie? Jeśli następnego dnia na śniadanie zjemy pyszne kanapki z pełnoziarnistym pieczywem z pastą z fasoli podaną z mnóstwem warzyw, na obiad pierś z kurczaka z mnóstwem warzyw, a na kolację leczo z warzyw to bilans tygodniowy na pewno nam się zgodzi 🙂

Dziś tym krótkim wstępem chciałabym Wam zaproponować sezonowy – koktajl wiśniowy ze szpinakiem. W związku z tym, co napisałam wyżej, żeby nie było nudno, dodałam do niego szpinak – który dosłownie przemyciłam, gdyż jest praktycznie niewyczuwalny. Dzięki temu mój koktajl wiśniowy został wzbogacony m.in. o witaminę K, beta karoten, kwas foliowy i wiele innych składników odżywczych. Wiśnia w tym posiłku ma dominujący smak, więc przypasuje on osobom, które nie przepadają za szpinakiem.

Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu!

Zachęcamy też do wypróbowania innego koktajlu na bazie wiśni  – z burakiem! 🙂 –> przepis tutaj.

Koktajl wiśniowy ze szpinakiem (składniki na 1 porcję – 360 g):

  • wiśnie bez pestek – świeże albo mrożone – 200 g,
  • szpinak świeży – 25 g – 1 garść,
  • jabłko – 70 g – ok. 1/2 sztuki,
  • miód – 15 g – 1  łyżeczka,
  • woda – ok. 50 ml – można dodać więcej, wtedy koktajl będzie bardziej płynny;

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zblendować i mamy gotowy koktajl wiśniowo-szpinakowy 🙂

Wartości odżywcze (1 porcja):

Energia (kcal) 180 kcal
Białko 2,8 g
Tłuszcz 1,2 g
Węglowodany ogółem 39 g
Błonnik pokarmowy 4,1 g

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *